Sunday, December 18, 2011

Blogwalking : Ride-To-Work Bloglist

(Blogwalking, bukanlah bermaksud membaca blog sambil berjalan-jalan. Aktiviti sedemikan agak bahaya sebenarnya kerana risiko kepala terhantuk tiang...)

Oleh kerana kawe sudah pun memulakan langkah dengan berbasikal ke tempat kerja, jadi kawe pun mula mencari-cari maklumat mengenai aktiviti ni terutamanya di arena tempatan(dalam Malaysia). Dengan kata lain Local riders yang turut sama melakukan aktiviti ini. Di antara blog tempatan yang kawe dapati boleh dijadikan sebagai rujukan antaranya(listed in no particular order) :

Rezdrake : Balada Seorang Suami Mountainbiker Jalanan - pernah tersenarai sebagai Top 50 bike commuting blog (Carbusters).


Azizan Fixie : Cycle Friday


Setakat ni dah banyak jumpa tips dan ilmu yang (rasanya) boleh digunakan dari aktiviti blogwalking ni. Alhamdulillah. Dalam kepala pun dah macam-macam idea yang terlintas di fikiran. Such as : membina basikal yang khusus bagi tujuan RTW dari ground up... contohnya yang macam ni, cuma mungkin bukan fixed gear sebab mungkin kurang sesuai untuk layan laluan berbukit dengan fixie(kaki belum kuat...hehe) :

(imej dari 718 Cyclery , di antara site luar negara yang sempat dijenguk)

Tepuk lutut, tanya hati.... :)

maksud sebenar blogwalking

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...