Thursday, December 22, 2011

Beli Atas Talian


(Online Purchase, bukan beli barang yang tergantung di atas tali)


Kawe sudah beberapa kali membuat pembelian barang berkaitan basikal secara online. Demo pernah try? Sebab yang utama cara ini menjadi pilihan adalah sebab banyak pilihan, yang kedua harga pun boleh dikatakan murah(sebab kebanyakannya yang kawe beli barang 2nd kot...hehe). kadang-kadang boleh mintak diskaun lagi pulak tu. Alhamdulillah semua urusan berjalan dengan lancar setakat ni...

Di antara barangan yang telah dibeli:

Parcel yang baru sampai. Apa ada kat dalam? Jeng...jeng....

Platform pedal(Brand Kona)...yiiiha....!

Barang sebelum tu :




RD untuk menggantikan RD lama yang dah bengkok (penangan semasa kayuh di trek Pasir Akar dulu)

Dan yang bakal sampai(on the way) : Disc rotor untuk ganti disc depan yang dah bengkok sikit.




p/s : kebanyakan barang yang dibeli adalah barang 'used', tapi masih dalam keadaan baik dan berfungsi tanpa perlu baiki apa-apa kecuali buat sedikit servis. Lepas servis terus jadi good as new... :)

Link : BBS

UPDATE :

1. Barang (Disc Rotor) sudah diterima dari saudara Khairul (seller). kondisi barang baik, macam dalam gambar.

Nota : Semasa membuat pembelian secara online, perlu sentiasa berhati-hati. Kenali dulu dengan siapa anda berurusan. Jangan mudah percaya terutama tawaran jualan dengan harga terlalu murah/tak masuk akal. Juga periksa juga kalau ianya satu 'scam' yang mungkin dah pernah terjadi kepada pengguna yang lain.

Disclaimer: Kawe tak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini semasa berurusan secara online, apa yang kawe paparkan di sini hanyalah catatan pengalaman kawe sahaja. Mungkin berbeza bagi anda, jadi risiko perlu ditanggung sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...