Saturday, April 17, 2010

Misi Hari ini : Pergi Pasar - Part 1

Hujung minggu biasanya adalah masa untuk aku menjalankan aktiviti riadah yang paling aku
suka iaitu berbasikal. Biasanya aku akan berbasikal ke destinasi tertentu seperti air terjun, laluan offroad atau kedestinasi lain bersama teman-teman Geng Basikal. Tapi pada minggu lepas aku telah membuat sedikit kelainan. Aku telah mencuba satu rutin yang baru dalam aktiviti kesukaan aku ni dengan pergi ke pasar dengan basikal mtb ku. Sebenarnya, aku mengaku ia bukan la idea aku 100% tapi 'mem' aku yang telah melontarkan idea yang agak logik-taklogik ini. Bayangkan, basikal mtb (Mountain Bike)yang biasanya aku guna untuk mendaki bukit, meredah laluan offroad,denai berselut dan becak akan aku cuba bawa ke pasar untuk membeli barang-barang keperluan yang biasanya aku lakukan menggunakan kereta. Tapi memandangkan aku ni seorang yang suka mencuba perkara-perkara yang baru,aku ambik keputusan....Redah je laaa...

Mtb Oldskool Ful-Sus ku...





Peralatan dibawa: pouch bag, bekas air+warmer(I like my tea warm not cold).Dengan Kelengkapan tambahan untuk misi kali ini : Beg Besar tesco

Sampai kat pasar...parking dulu. Senang je, sandar je kat tiang
Ikan semuanya baru sampai...segar2 pulak tu!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...