Monday, April 26, 2010

Kayuhan Krem Kaki 2010 : Kayuh bersama Geng M.E.T - Part 1

Salam...

Pada minggu lepas, aku berkesempatan untuk turut serta dalam kayuhan mingguan hari Jumaat bersama Mahligai Extreme Team ataupun singkatannya MET. Lokasi kayuhan bertempat di Bukit Mak Lipah, Mahligai dalam daerah Bachok. Dah lama sebenarnya berniat nak join, tapi selalu tak sempat/ada plan lain/tak konfiden. Maklum la aku ni boleh la dikira baru dan amatur lagi dalam berbasikal ni, mampu ke nak layan trail bersama otai2 mtb nanti?





Tapi dengan berbekalkan azam dan semangat yang membara(chewah!),pada pagi jumaat tu aku dengan semangatnya bangun awal2 pagi lagi. Lepas sembahyang subuh, terus aku siapkan basikal,periksa mana yang patut takut-takut la ada skru yang longgar ke apa ke,nanti membahayakan keselamatan pulak. Yelah, keselamatan tu penting masa menjalankan aktiviti berkayuh ni...





Layan dulu gambar-gambar persiapan aku dalam menghadapi cabaran kayuhan kali ni...









Basikal Mtb Ful-Sus Old skool ku, bersama barang-barang yang akan dibawa bersama...pasu tak termasuk dalam senarai...

Basikal siap diletak kat rak belakang kereta,sedia untuk berangkat....





Sampai di tempat dituju, Port Station MET...





Selepas siap turunkan basikal dan pasang alat-alat mana yang patut dibawa,tak dilupa bekalan air untuk mengelakkan dehydration,Semua peserta berkumpul, sedia untuk memulakan kayuhan yang agak mencabar ni. Mencabar bagi aku la seorang amatur yang hanya berkayuh secara biasa-biasa aje sebelum ni...dengan basikal mtb old skool yang juga hanya biasa-biasa aje. Tapi dengan berbekalkan semangat juang yang tinggi, aku ambik keputusan...Redah je laaa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...