Sunday, December 5, 2010

Tips : Kayuh Dalam Hujan!



Musim hujan datang lagiii.....




Tapi bagi yang dah betul-betul minat/kemaruk kayuh tu, hujan tak hujan,kayuh tetap kayuh!:)


Satu perkara yang perlu diambil perhatian semasa berkayuh, tak kira dalam musim hujan atau musim kemarau, adalah : Utamakan Keselamatan semasa berkayuh(terutama di musim durian, kalau boleh elakkan berkayuh kat bawah pokok yang ada buah durian masak. helmet basikal takleh lawan dengan kulit durian..!hehe)



Disini kawan ingin berkongsi sedikit tips dari lawan BaikBike.com kepada sesiapa yang nak cuba-cuba berkayuh dalam musim hujan dan mengalaminya sendiri :








Kalau ada kelapangan Kawan akan cuba terjemahkan artikel ni ke dalam Bahasa Melayu.


Kawan ada nak tambah lagi satu tips : bawak bekas air yang ada tutup. Sebabnya, masa tengah kayuh tu entah la apa kandungan dalam air yang terpercik kat botol air rider.pastu dah penat kayuh terus minum...yarrrkh!


Selamat berkayuh, dan kayuhlah dengan selamat...


Update : Seorang rider kelihatan hensem berbaju hujan sedang rider2 lain melihat dengan sedikit rasa jeles(perasan?)...semasa berhenti sekejap di depan KB Mall

Nota : kebanyakan dari tips tu Kawan dah cuba semasa kayuhan sempena Sambutan Hari Aids Sedunia 2010 peringkat kebangsaan, kat Kota Bharu semalam....dan memang berkesan!(hari ni takde rasa macam nak demam/selsema...Alhamdulillah...)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...