Wednesday, July 18, 2012

Projek DIY : Sudah Siap...?



Test Ride ke Jeram Pasu, 13/07/2012. 30km onroad

Nampaknya usaha kawe untuk menaiktaraf sistem gear, sistem ampaian(fork) dan beberapa perkara lain pada basikal mtb telah dapat dibuat dengan lancar. Alhamdulillah. Ucapan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan projek ini : Akmal Hizam(khidmat nasihat, sumbangan peralatan), BC Kelolo(beli barang dapat diskaun), kedai beskal BSL Tanah Merah(pemasangan cassette), Wan's Cycle(order barang), Otai2 BBS(khidmat nasihat), pengendali, penjual (&pembeli...hehehe) di BBS, abang posmen, pekerja kaunter poslaju, dan tak lupa kepada Isteri tersayang yang sentiasa memberikan sokongan... :D
Test ride pada hari Jumaat lepas mendapati semua peralatan dapat berfungsi dengan baik walaupun komponen dari gred campuran(macam beras gread campuran pulak...hehehe). Tapi belum benar2 test lagi sebab kayuhan hanya atas jalan tar je hari tu, kat trail belum lagi.
Mungkin ada peluang lagi untuk test sebelum bulan puasa, sebab dengarnya pagi esok(Jumaat) ada geng ajak kayuh kat trail baru area jeram pasu. Kepada sesiapa yang berminat nak join, berkumpul di depan S K  Padang Pak Amat, jam 8.00pagi. Eh, dekat rumah kawe la tu! InsyaAllah....:)

Nota: Selamat menyambut Ramadhan kepada semua, dan selamat berpuasa! "Kayuh, kayuh juga, amal ibadat jangan dilupa". Pesanan ikhlas dari kawe.....:) Di kesempatan ini juga kawe ingin meminta maaf sekiranya ada tersalah-tersilap selama menulis di blog ini, sama ada yang disedari atau tak, dan juga kepada member yang sama-sama berkayuh kalau-kalau ada perbuatan, perkataan & gurauan yang menyinggung perasaan tanpa disedari.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...